Alla inlägg den 24 januari 2007

Av violita - 24 januari 2007 22:40

Gott folk! Ta er i kragen i kragen och gå till Uma Bazaar/Babuscka på Östa Förstadsgatan 13 (gatan mellan värnhem och drottningtorget). De säljer kläder, inredningssaker, leksaker, accessoarer, te, kaffe, godis. Allt du trånar efter. Mycket handgjort och av lokala malmödesigners och allt är riktigt snyggt. Men det kanske bästa är nog att sakerna är ekologiska och fair trade och därmed hjälper till att göra den här världen till en lite bättre plats. Dessutom bjuder de på te och kakor att mumsa på när man går runt och tittar. Gå dit att handla för att bli stylish och se till att de kan finnas kvar och erbjuda ett alternativ till vulgärkonsumptionen. Aiight?

Av violita - 24 januari 2007 00:05

Hanna inspirerar alltid mig på många sätt. Nu har hon inspirerat mig till att ta tag i strukturen i mitt liv. Jag har köpt en mjuk pärm och register och däri har jag satt in mina skolpapper jag fått än så länge. Jag har även skapat en dokumentmapp på datorn för hela kursen samt undermappar för delkurserna. Jag har i dessa mappar lagt ett par dokument som innehåller anteckningar från böckerna jag läser. Och jag har faktiskt läst allt jag skulle ha läst tills imorgon. Jag har även så smått börjat göra efterforskningar huruvida det går att hitta information om ämnet vilket jag ämnar skrivaa min inlmningsuppgift (vad det handlar om är däremot hemligt). Efterforskningarna handlar änsålänge bara om lite sökningar i Malmös biblioteks katalog och en lånad bok som jag inte hunnit titta i ännu. Men, dock! Tack för färgtipset Hanna, förresten. Vi har funderat på grått men är inte så inne på det just nu eftersom ett rum redan är den färgen. Men tänker också som du, att bara köra en färg. Alternativ köra en mörk fond på väggen längst in för att "stoppa upp".

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards