Alla inlägg den 10 januari 2007

Av violita - 10 januari 2007 21:33

Jag är väldigt nöjd med allt jag har fått gjort idag. De tre ikeakassarna med tvätt är tvättade och Fredrik är just nu i tvättstugan och sorterar och viker hela rubbet. Jag har diskat all disk, lämnat återvinningssakerna, ringt vår fastighetsskötare (han kommer på fredag och spikar upp list, byter köksbelysning och tätar läckande avloppsrör. Grymt!). Jag har även varit i Limhamn och bytat en ljuslykta som var trasig och även passat på att hälsa på två vänner där. Sen har jag också hunnit med en promenad på stan. Det blev inget Claes Ohlsson-besök utan istället H&M där jag också hade ett presentkort. Köpte en svart klänning och som den gulliga två meter långa guldlockiga provrumsängeln sa; "de är faktiskt jääättesöööta". Och två par tjocka svarta strumpbyxor. Nu är vi precis hemkomna från konsum. Fruktkorgen är därför fylld med sex mango och clementiner. Avokadoankan är också fylld till bristningsgränsen.

Av violita - 10 januari 2007 08:55

Igår fick jag den brillanta idén att gå upp samtidigt som Fredrik idag för att ställa till rätta min dygnsrytm. Den senaste tiden har nämligen morgontidningen hunnit komma innan jag tvättad, tandborstad och klädd i pjamas siktat på bingen. När hans klocka ringde klockan sju imorse kändes inte idén så fantastisk lägre. Men, jag kämpade mig upp. Mest med hjälp av vetskapen att Fredrik dukat fram frukost. Nu är klockan inte ens nio och jag har redan börjat ta itu med dagens uppgift; tre ikeakassar fulla med tvätt. När de är tomma kan jag göra något roligt istället, nämligen gå till Claes Ohlsson och bränna mitt presentkort där. Behöver bland annat sånna plastmojänger man sätter tillsammans med skruvar i väggen. Har bestämt för mig att de är en svensk uppfinning. Sjukt bra! På fredag kommer nämligen Maria hit och då ska det bli borra av.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards