Alla inlägg den 23 januari 2007

Av violita - 23 januari 2007 13:28

Yo, yo, yo! Då har man börjat ny termin, nytt ämne. 20 sprillans nya, färska, glänsande poäng ska fyllas med semantik, diakronisk lingvistik, kammu, syntax, korpuslingvistik och teorier av Noam Chomsky. Hanna tror också att jag kommer få tampas en del med metalingvistik. Det är nog heller inte omöjligt att det blir en och annan diskussion om participets placering och huruvida språk är nödvändigt för att kunna tänka.

Vi är bara 16 i klassen och ett par stycken lär försvinna längs vägen vilket jag tycker är skönt. Den här terminen ska jag dessutom, för en gångs skull, vara strukturerad och göra det jag ska. Igår köpte jag mig en pärm där jag ska sätta in alla mina papper istället för att ha dem utspridda i hela lägenheten. Nu hinner jag inte skriva mer eftersom jag har fem kapitel att läsa till imorgon till Språkets strukur och funktion-föreläsningen. Och så ska jag klura lite på vilket ämne jag ska skriva om till inlämningsuppgiften.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards