Alla inlägg under mars 2007

Av violita - 31 mars 2007 20:21

Idag tog jag mig samman och gjorde högskoleprovet för första gången. Det var nog det jobbigaste jag varit med om i provsammanhang och jag kände mig helt medvetslös när jag gick ut därifrån. Vissa delar kändes helt åt skogen när jag gjorde dem medan andra kändes bra. Efter att ha gått runt och varit nervös ett par timmar har jag precis vågat rätta det. Och om jag rättat rätt och poänggränserna är ungefär de samma som 2004, 1999 och 1998 som jag jämfört med så kommer jag få ett resultat långt över förväntan. Nu är jag väldigt glad och stolt och det är sjukt skönt att det är gjort.

Resten av kvällen ska jag inte röra mig en milimeter från soffan förutom för att göra popcorn.

Visst ja. Dagens skummaste: Efter provet tog jag en promenad i Pildamsparken för att rensa hjärnan. Jag la mig och solade lite på ett trappsteg och ett barn (2-3 år gammalt) ställde sig framför mig och började säga; Eeee en gammal gubbe, en gammal gubbe, en gammal gubbe! Tills hans syskon fick dra bort honom därifrån. Och det var inget tvivel om att han refererade till mig. Okej att jag hade farfarströja på mig, men ser jag verkligen ut som en gammal gubbe? Senast jag kollade hade jag både tänder och hår kvar.

Ahh

Av violita - 27 mars 2007 21:25

Årets första picnic i parken. Cider & Baklava. Simon & synten.Lide gytt.

Av violita - 26 mars 2007 22:26

Som påskliljorna i rabatterna och människorna på uteserveringarna är munspelsdamen ett säkert vårtecken. Och idag såg jag henne i egen hög person på cykeln med munspelet i högsta hugg. Hon har uppenbarligen koll på en av vårens största trender för hon kom glidandes i silverglänsande jacka. Hon spelade bättre än någonsin på sitt munspel och det kommer bli sommar i år igen.

Av violita - 26 mars 2007 16:20

Min gammelmormor och -morfar gifte sig 1 juli 1932. De har alltså varit gifta i 74 år och (nästan) 9 månader. Detta gör att de nu innehar den hedrande tredjeplatsen över Sveriges längsta äktenskap just nu. Om man ser till hela världen ligger de någonstans kring 20:e plats. Det är faktiskt sjukt coolt. Vi hoppas att vi kan fira deras 75åriga bröllopsdag till sommaren även om det ser tveksamt ut just nu. 75 år! Sjukt.

Av violita - 26 mars 2007 15:57

Var hemma hos föräldrarna en sväng i helgen. De såg på Henry Rollins Show där Ozzy Osbourne var gäst. Mamma: "Ozzy Osbourne, är han med i de där The Osbourne Five?"Jag: "Det är Jacksson Five och nej, han var inte med där. Han var sångare i Black Sabbath."Pappa: "Va? I Black Sabbath? Det var han väl inte."Jag: "Eh, jo."Pappa: "Men jag har ju alla deras skivor, det visste inte jag att det var han som var med där. Det är ju faktiskt för dåligt att jag inte visste det. Jag skäms."

Ovido - Quiz & Flashcards