Alla inlägg under juni 2007

Av violita - 11 juni 2007 15:21

Tänkte bara berätta att vår hemtelefon vägrar att fungera och bredbandet likaså. Och eftersom jag alltid förlägger min mobil eller glömmer slå om den från ljudlös så ska ni inte bli alls förvånade om jag är omöjlig att få tag på. Väldigt frustrerande, men samtidigt skönt att vara onåbar. Man blir inte så distraherad utan fokuserar på här och nu.


I övrigt har jag börjat på mitt nya jobb och det känns bra.  


Helgen var fantastisk i all sin anspråkslöshet. Grillning, boule och brännboll med Fredriks släkt i fredags. Lördagen bestod av cykelturer i stan, glass utomhus och cappucino på uteservering med vännerna. Och på kvällen kom Fredriks syskonbarn och vi lekte ända till halv tio på lekplatsen i Folkets Park. De var jättesnälla och bråkade nästan inte alls. Sen gick vi dit igen när vi vaknat på söndagsmorgonen och så lekte vi, fick autografer av MFF-spelare, pratade med papegojor och tittade på söta apor på Terrariet, hade picnic, spelade studsbollsfotboll, åt isglass och tittade på djuren i Arken innan vi gick hem och åt under pilträdet på innergården. Fredrik blev trött som ett barn och somnade i soffan halv nio samtidigt som jag slipade en spegelram som ska målas vit.  

Av violita - 2 juni 2007 23:57

Då var hos syrran mitt ute på landet. Fredrik sover. Lilltofsen vill inte gosa med mig. Det är bara skit på tv. Syrran har bara skitfilmer som Titanic och Notting Hill och skitböcker som Liza Marklund och Grottbjörnens folk. Och den enda tidningen man kan hitta här är Travronden. Travronden! Har ni läst den? Den är mördande tråkig. Jag skulle tagit med någonting att läsa. Ska nog sysselsätta mig en stund med att äta en banan och läsa Maria Gripes Eget rum.  

Av violita - 1 juni 2007 14:22

Då var sista tentan för terminen inskickad. Det är väldigt blandade känslor. Å ena sidan otroligt skönt, jag har ju hållt på med tentor varje dag i två veckor nu. Men å andra sidan känns det inte så bra eftersom jag inte känner mig nöjd med hur den blev. Jag vet att jag hade kunnat göra bättre ifrån mig och jag tror inte att det kommer räcka till det VG:et som jag så jäkla gärna skulle vilja ha på den här kursen. Sen känns det också lite sorgligt att lingvistiken är slut, iaf för tillfället, för jag älskar ämnet.


Nu ska jag ringa min chef och fixa lite grejer och sen ska bara ha det skönt resten av dagen. Och försöka lägga mig tidigt. Det har blivit kring 4-5-6-tiden de senaste veckorna och imorgon ska vi åka till syrran klockan 10. Hjälp. Hur ska jag orka stiga upp? 

Av violita - 1 juni 2007 03:52

OMG! Bästa bebisen någonsin!

Ovido - Quiz & Flashcards