Alla inlägg under november 2007

Av violita - 29 november 2007 12:05

Jag är helt fökrossad. Vår fantastiske fastighetsskötare Roger har precis varit här för att kontollmäta temperatur (här är för kallt och värmekillen ska komma nån gång idag och höja ett par grader på pannan, gytt) och fixa till vindsdörren där någon försökt bryta sig in. Roger är så grymt duktig på sitt jobb. Han kan verkligen fixa allt! Men när han var här idag berättade han att vår hyresvärd ska omorganisera så vi inte ska ha honom längre utan få en ny fastighetsskötare. Neeej! Jag kommer sakna Roger. Han var också ledsen och arg för han kommer förlora de hus han tycker är roligast och trevligast och som han har slitit häcken av sig för att få bra.


Nog om Roger. Inventeringen blev framflyttad till nästa vecka så jag slapp börja 7 igår och jobbade "bara" från 10 till 21.30 Men även det är tillräckligt länge. Anledningen till att det blev så sent var att jag och en kollega var på kick-off för det märket jag har ansvar för i butiken där jag jobbar. Så hela kvällen var vi på huvudkontoret och tittade på nästa års vår- och sommarkollektioner. Både på dam- och herrsidan. Det blev lite väl långrandigt med femtusen miljoner plagg och blixtlås och knappar och material och kantband och broderier och reklamkampanjer och trendanalyser. Mitt i var det matpaus och såklart inget vegetariskt alternativ så jag satt där med ris och Faxe Kondi-läsk och försökte lura i folk att det var en ny diet där man endast ska äta kolhydrater.  Men allt som allt var det ändå ganska kul och nu är jag halvvägs genom min mardömsvecka som än så länge varit väldigt bra. 


I tisdags kom chefen med protokoll från när kundspioner varit ute hos oss för att kolla att vi sköter oss. Företaget skickar ut sådana lite då och då och och då gäller det att få bra resultat på en jävla massa kriterier om allt från hur butiken och vi anställda ser ut till vår försäljningsprestation. Jag tycker det är så vidrigt och det gör alla helt nojiga. Men jag hade haft en och fick 96% och betyget EXCELLENT så då blev chefen väldigt nöjd och vi slipper ha säljträning på ett tag. Vem hade trott att jag kunde vara så bra?


Den här veckan har dessutom Fredrik fått jobb! Fett grymt! Han ska börja på bageriet igen och helt plötsligt kommer vi fördubbla vår gemensamma inkomst. Och det börjar verkligen närma sig att vi ska iväg på vår sjukt efterlängtade resa. Nästa vecka ska vi boka flyget. Men veckans sjukaste var ändå när en kompis ringde och berättade att han ska ha barn. Väldigt oväntat, men det blir nog grymt.  


Idag har jag denna veckans enda lediga dag och har som vanligt massor av saker inbokade så jag får väl ta och sätta igång med det nu. 

Av violita - 25 november 2007 19:26

så jag slipper denna djävulsvecka. Chefen menar att jag ska jobba 53 timmar istället för 37 som min arbetstid egentligen är. UTAN att få någon som helst övertidsersättning, bara 1:1 kompledigt (som de bestämmer när jag får ta ut). På onsdag ska jag jobba från 07-21. Från sju till nio. Det är 14 timmar. Jag älskar den danska arbetsrätten. Och till alla nyliberala snorungar som hatar facket vill jag bara säga att ni gärna får jobba för mig den här veckan och känna på hur storföretagen exploaterar sina löneslavar för att profitmaximera så får vi väl se vad ni säger sen.


Nu ska jag baka bröd för att lugna ner mig lite och få upp värmen. Här är 16, grader. Det är fanimej alldeles för kallt. 

Av violita - 20 november 2007 18:39

Jag är sjuk och hemma från jobbet och jag bara måste lyssna på Regina Spektors Fidelity femtusen gånger i rad.

Ovido - Quiz & Flashcards