Alla inlägg den 8 mars 2007

Av violita - 8 mars 2007 19:41

Det blir inga demonstrationståg för mig idag. Jag har nämligen ägnat dagen åt att konkret hjälpa till med kvinnans frigörelse genom att skaffa mig en utbildning. Har suttit på Café Athen med Hanna kursare och pluggat till tentan imorgon hela dagen. Jag känner mig helt död nu. Hjärnan känns som en grillad marshmallow. Innan jag åkte till Lund var en man från målerifirman här och det gick inte alls som vi tänkt oss. Allt kändes plötsligt helt hopplöst. Orkar inte förklara nu. Nu efter lite funderande känns det som att vi kommer kunna få det att lösa sig ändå. Vår fastighetsförvaltare var också här med anledning av att temperaturen hade sjunkigt ner till 17 grader och två täcken och helpjamas inte kunnat förhindra att vi frös hela natten. Visade sig att kylan beror på att en uteliggare som bott i pannrummet ett tag fått för sig att mecka med panna (läs: förstöra) vilket gjort att hela huset varit utan trycket som behövs för att få upp värmen i lägenheterna. Eftersom vi bor högst upp har vi dessutom drabbats mest. Nu ska jag byta om till pjamas och lägga mig. Och ja, detta trots att klockan är inte ens tjugonollnoll.

Ovido - Quiz & Flashcards