Alla inlägg den 15 mars 2007

Av violita - 15 mars 2007 20:44

Pandora är ju typ vääärldens bästa grej när man vill lyssna på en viss typ av musik eller hitta ny musik man gillar. Gå in dit och skriv in Townes Van Zandt och som genom ett mirakel kommer sjukt grym musik att börja spelas.

Av violita - 15 mars 2007 20:01

Jag har suttit på Café Athen hela dagen idag med två kursare, liksom igår, och pluggat till fonetiktentan imorgon. Det gick inte alls bra och jag känner mindre säker nu än innan jag börjat. Jag undrar om jag möjligtvis har en bortbyting till hjärna. Kan ett troll smugit in och bytat hjärna med mig när jag sovit? Någonting är skumt. Den vägrar lyda mig och den vägrar att lära sig innebörden av formanter, frikatiovor, affrikatorer, palatalisering och allt annat som jag måste kunna imorgon fjortonnollnoll.

Dessutom har jag hällt i mig koffein hela dagen och nu mår jag helt illa och är snurrig i magen och ända upp i halsen. Det är liksom pirrigt och nervöst och kittligt på ett dåligt sätt. Jag tåler inte kemisk stimuli i någon form.

För att muntra upp mig lite gick jag in på Sköna Hems hemsida för att titta på lite inredningsporr. Det är en kass tidning som vräker ut glättade bilder på polerade hem med överflöd av designklassiker men utan känsla men jag gillar ändå att gå in på deras sida. Hur som haver hade de lagt upp nya numret i pdf-format som man kan titta på på datorn. På sidorna 88-91 finns bilder på ett faboulöst kök som jag dog på. Me likey! Väldigt likt bilden jag har i mitt huvud av hur vårt ska se ut när vi är klara med inredningen, fast lite extremare. Jag har väl inte riktigt tänkt att det ska kännas som att sitta i en My Little Pony-bakelse när man äter frukost. Men där finns absolut idéer jag ska norpa och göra på mitt sätt. Måste kolla in Åhlensklockan och köpa veckade minivolanger att sätta på hyllplanen i skafferiet. Hade mormor levt hade hon tyckt det var sååå fint.

Ovido - Quiz & Flashcards