Alla inlägg den 7 januari 2007

Av violita - 7 januari 2007 21:18

Allvar. Jag måste göra något åt min brist på disciplin. Jag har haft jullov sen den 16 december och mitt stora projekt under den här tiden var, enligt planerna, att plugga sinnessjukt mycket spansk grammatik så jag kunde klara min omtenta. Denna är imorgon klockan 09.00 och jag har änsålänge inte öppnat böckerna på hela den här tiden. Jag kan alltså inte böja ett enda verb i imperfekt konjunkiv för att uttrycka det milt. Jag har insett att det är kört så jag ska inte ens försöka imorgon. Så jävla kasst. Det kommer alltså bara bli 16 poäng för min del från den här terminen. Fast det känns ändå rätt okej med tanke på hur astronomiskt svår spanska 1-20 har varit. Första 4 poängen ville jag bara hoppa av varje minut och kände mig sjukt sugig på la idioma tan tuanis; español. Men i slutet blev det riktigt roligt och jag har lärt mig hur mycket som helst. Sen var det rätt kul också att få tillbaka sista tentan i "Spansk romantext i samband med temastudium" på vilken jag fick smått fantastiska 59 poäng av 60 och därför VG. Joé! Speciellt med tanke på att det var lite stressigt med tentor på 12 poäng på tre veckor och vi under den här kursen läste tre böcker. Aiit.

Men nästa termin. Då. Då ska jag vara überstrukturerad. Hmm, vi får väl se hur det blir med den saken. Hanna, hur gör du för att vara så duktig?

Av violita - 7 januari 2007 00:19

Fick en uppenbarelse tidigare idag när jag hamnade på Plantagen (var ute och körde en sväng med pappa när han blev sugen på korv med bröd och ville till Bauhaus och hur som haver så var vi plötsligt på krukavdelningen på Plantagen som ligger nästan precis bredvid). Där insåg jag precis hur jag vill ha fönsterkarmarna i vårt arbets/läs/matrum. Kan tyckas vara en trivial fråga, men inte för mig. Innan har vi haft adventljusstakar och lite udda prylar men när jag stod bland lila Hortensior och allsköns krukor klarnade allt. Köpte två krukor och en blomma och när jag kom hem satte jag igång att komponera. Resultatet blev vitt, spets och gröna blommor. Nu återstår bara att hitta de perfekta gardinerna och sätta upp gardinstänger. Lägger upp en bild som jag har tagit med datorns inbyggda kamera, därför är det lite svårt att se. Fåtöljen har jag förresten köpt för 400:- av en man i Landskrona.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards