Alla inlägg under maj 2007

Av violita - 6 maj 2007 16:00

Mamma och pappa var här innan och lämnade mina böcker som fått stå kvar hos dem. Mirakulöst gick alla in i bokhyllorna. Men jag hade rensat ut en sådär två hyllmeter innan, annars hade det aldrig gått. Mamma tyckte vår rottingsoffa i köket var så fin att de åkte och köpte en likadan direkt. De har inte varit här sen vi målat om och fixat i ordning och mamma var helt chockad och undrade om vi ville byta vår lägenhet mot deras hus.


Igår var jag barnvakt åt Fredriks syskonbarn. Vi dansade till The Ark, gungade, plockade blommor och spelade fotboll. Det var roligt. Fredrik kunde inte vara med för han hade massa saker att fixa med. När vi skulle äta så frågade jag om vi hade allt eller om något saknades. -Fredrik saknas! sa en av ungarna då. Så gulligt.


Mamma hade också med sig lite blommor som hon hade plockat och nu luktar det liljekonvalj i hela köket. Mina favoriter.

Av violita - 4 maj 2007 22:33

Oh boy! Oh boy! Oh boy! Så gytt jag har haft det idag. I alla fall efter att jag hade tagit mig igenom mördande tråkig föreläsning. Jag har gått till Drottningtorget och köpt frukt på morot och annat. Ätit glass i solen. Köpt sista hyllplanet för att göra bokhyllorna kompletta. Bakat rabarberpaj med rabarber från mamma och pappas trädgård. Ätit upp pajen på innergården. Legat och läst på en filt i Folkets Park.


Kastar upp en bild på hur cd-förvaringen blev. I like! Bilden är, som vanligt, skitdålig eftersom jag är så slö och bara fotar med datorns inbyggda kamera.

Av violita - 2 maj 2007 00:29

Förra veckan köpte vi ett köksbord. Kostade bara 50:- men krävde borttagning av tre (!) lager vaxduk och en ommålning. Snart är det vitmålat och klart och då är köket i princip färdigt. Behöver bara en kryddhylla och postförvaring.


Idag har jag varit jätteduktig och sorterat en massa saker, kastat och burit upp till vinden. Och städat, städat, städat. På torsdag ska vi sätta upp alla stringhyllor som ligger i högar och nu börjar vi verkligen se ljuset i tunneln. Hoppas det blir som vi tänkt oss.


Jag har fortfarande träningsvärk efter cykelturerna och fotbollsspelandet i söndags. Vi grillade på stranden. Jag gjorde fyra av matchens sju mål. Inte konstigt jag fick träningsvärk. Vi hade roligt.


Demonstrationen idag kändes pepp. Mycket folk.

Ovido - Quiz & Flashcards