Alla inlägg den 6 maj 2007

100

Av violita - 6 maj 2007 16:56

Nu har statistiken kommit över sökande till höstens program på högskola och universitet. 100 personer (varav jag är en) har sökt i 1a hand till logopedprogrammet i lund. 90 kvinnor och 10 män. Totalt har 507 personer sökt, alltså inte bara de som sökt det i 1a hand. Det finns 26 platser tror jag. I höstas var antalet förstahandssökande 175. Det är en jäkligt stor nedgång. Detta tillsammans med mitt splitternya högskoleprovsresultat talar för att jag kommer in. Fast man vet ju aldrig. Men jag vet inte ens om jag har lust att plugga till hösten. Men det är ju alltid trevligare att komma in och tacka nej än att brutalt rejekteras.

Av violita - 6 maj 2007 16:00

Mamma och pappa var här innan och lämnade mina böcker som fått stå kvar hos dem. Mirakulöst gick alla in i bokhyllorna. Men jag hade rensat ut en sådär två hyllmeter innan, annars hade det aldrig gått. Mamma tyckte vår rottingsoffa i köket var så fin att de åkte och köpte en likadan direkt. De har inte varit här sen vi målat om och fixat i ordning och mamma var helt chockad och undrade om vi ville byta vår lägenhet mot deras hus.


Igår var jag barnvakt åt Fredriks syskonbarn. Vi dansade till The Ark, gungade, plockade blommor och spelade fotboll. Det var roligt. Fredrik kunde inte vara med för han hade massa saker att fixa med. När vi skulle äta så frågade jag om vi hade allt eller om något saknades. -Fredrik saknas! sa en av ungarna då. Så gulligt.


Mamma hade också med sig lite blommor som hon hade plockat och nu luktar det liljekonvalj i hela köket. Mina favoriter.

Ovido - Quiz & Flashcards