Alla inlägg den 19 maj 2007

Av violita - 19 maj 2007 23:25

Jag glömde ju nästan berätta. Idag har min mamma förlöst ett föl. En av syrrans småhästars föl. Hon fick hjälpa det ut och allting och det alldeles själv. Fölet och mamman verkar må bra. Jag skulle egentligen varit med henne och fölvakat den här helgen men jag kände att det blev lite stressigt. Snacka om att jag ångrar mig nu att jag inte åkte. Får hoppas att det andra fölet kommer när jag ska dit om två veckor.

Av violita - 19 maj 2007 23:05

Idag var det årets premiär för Bondens Marknad. Grönsakssäsongen har ju inte kommit igång än så där var inte så många försäljare. Men mina favoriter Boel Blå blåmögelost och bröd från Röstånga Mölla fanns där så jag är nöjd. Det kommer att vara marknad nu två lördagar till innan det är uppehåll tills höstens marknader börjar i augusti. Missa inte! Och när du ändå är på Drottningtorget så passa på att handla den mat som inte finns på marknaden på Morot & annat, skönhetsprodukter på Manatura och käka glass på Dolce Sicilia. Och inse att det är så livet bör levas.

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards