Direktlänk till inlägg 21 februari 2007

Soldadito Boliviano

Av violita - 21 februari 2007 16:49

Hej hej stefan. Det var roligt att få sig en stefandos. Allting är väldigt deprimerande idag. Det har varit milt väder ett par dar och så bam! börjar det snöa. Fattar du vad pepp det kändes att se solen igen och promenera i parken som är helt fylld av snödroppar och vintergäck och tillochmed tusenskönor och fågelkvitter. Okej att den totala avsaknaden på riktig vinter har varit inte så lite läskig och famtum var att jag såg pelargoner blomma lillejulafton - utomhus! Men. Det förändrar ju inte faktumet att vårens känns å så lockande. Och så kommer snön igen. Ett vitt täcke som skyler alla hundbajsar och gnistrar i solen hade jag kanske stått ut med men ute är det bara helt grått förutom snöflingorna som "faller" horisontiellt. Jag skämtar inte. Hade man lagt ett vattenpass i snöriktningen hade den lilla luftbubblan legat precis i mitten och signalerat att här är det okej att spika om man vill att tavlan ska hänga rätt. En ljusning i tillvaron är att i helgen blir det värsta San Jeronimo-reunión i Växjö. Sjukt kul! Om det nu inte var så att jag inte kan åka för att jag har ett skolarbete som ska lämnas in på måndag och jag inte ens är i närheten av att vara klar. Fattar du så bull? Tänk så hade man varit ledig en vecka istället och så hade alla kunnat komma hit, inklusive Stiff-boy, och så hade vi kunnat ha picnic i parken och spela musik och dansa. Och så hade det varit varmt. Det hade varit mycket bättre ju. Jag hoppas du fattar vilken tur du har som är därborta och att du värdesätter tiden där. Snart är du hemma igen och det tycker visserligen jag är bra. Men när du väl har landat i Svea Rike vet du inte när du får se solen och gå barfota igen. I dessa tider av klimatförändringar kan man inte vara säker på att sommaren kommer hit någonsinn igen. Eller kommer den i överflöd och svämmar över hela Skåne innan du ens hunnit hit och hälsat på. Fattar du? Malmö kanske blir ett nytt Atlantis. Gömt under en hel jävla ocean. Tänk på det! Det hade fan varit bull. Gu vad depressivt allt blev nu. Ville mest säga hej, hoppas du har det bra, jag tänker på dig och längtar tills vi kan ses. Besitos, ida

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av violita - 5 april 2008 20:18

Jag har flyttat till [url=http://laviolita.blogspot.com/]laviolita.blogspot.com[/url] ...

Av violita - 13 januari 2008 21:19

Min kompis [url=http://designpro.se/userpage/81/243/]Pelle[/url] är sjukt duktig och har gjort världens finaste stol som han ska visa upp på [url=http://www.stockholmfurniturefair.com/]Stockholm Furniture Fair[/url] i februari. Hur grymt är inte det?...

Sol

Av violita - 31 december 2007 12:43

Det var någonting som var jävligt skumt i morse när jag vaknade men efter ett tag förstod jag vad det var, solen sken. Jag kan inte ens minnas när jag såg solen senast. Men det som göms i mörker kommer fram med ljuset eller vad det är man säger och d...

Av violita - 31 december 2007 00:12

This is how it works You're young until you're notYou love until you don'tYou try until you can'tYou laugh until you cryYou cry until you laughAnd everyone must breatheUntil their dying breath  ...

Av violita - 27 december 2007 22:44

Gu som jag har gått och oroat mig inför att säga till chefen att jag ska resa iväg och idag var det så dags. Men hon bara "det var ju trevligt för er och hur länge blir ni borta och vill du komma tillbaka sen så ska jag kolla upp hur man fixar tjänst...

Ovido - Quiz & Flashcards